מצפה הכוכבים ברקת - קוד מצפה רשמי Bareket observatory IAU B35

מסע ביקום - תקציר
התערוכה "מסע ביקום" מציגה תמונות מהחלל שצולמו במצפה הכוכבים ברקת. בלילה צלול וחשוך אפשר להבחין בכ-6,000 כוכבים, ובאזורים חשוכים כמו המדבר ניתן לצפות בשמים זרועי כוכבים. אנשים הגרים ליד ערים גדולות או בתוכן מתקשים לצפות בכוכבים כיוון שהאור המופץ מתאורת כבישים, מגרשי ספורט, מכוניות, מפעלים ובתים גורם לסנוור כה חזק, עד כי הוא מונע צפייה ביקום.

בשנת 2002 הוקמה במצפה הכוכבים ברקת החטיבה לשמירה על שמי הלילה כמשאב טבע, גוף האמון על נושא קידום המודעות לזיהום אור בישראל. תאורה לא נכונה מבזבזת אנרגיה וכסף ומונעת מבני האדם לראות כוכבים, ולכן משפיעה על תפיסתנו את היקום.

עידו מצוות מצפה הכוכבים ברקת שביישוב מכבים מציג את כל מה שזיהום האור אינו מאפשר לראות: תמונות אסטרונומיות של החלל וגרמי השמים, ובהם גלקסיות, ערפיליות, כוכבי לכת ושביל החלב. התמונות צולמו בטלסקופ האינטרנטי הראשון מסוגו בישראל.

 

תמונות נוספות מהתערוכה:

astronomy pictures exhibit2 1419869409

astronomy pictures exhibit 1419869440

exhibition invitation 1419869446

 

 

 

 

 

 

 

Copyright holder: Bareket observatory, Israelcopyright png. This image is copyrighted with all rights reserved. Do not reuse in any way without permission. Contact us to request publication permission from the copyright holder. קרדיט - זכויות יוצרים: טלסקופ האינטרנט, מצפה הכוכבים ברקת במכבים